STC Ede

Medisch Personal Training

Wanneer u aanhoudende of terugkerende klachten ervaart, is sporten niet vanzelfsprekend. 

Bij STC-Ede geloven wij dat klachten verminderd kunnen worden door de juiste medische personal training. Naast trainingen ontvangt u ook (pijn)educatie en supplementen voor bevordering van herstel van uw klachten. 

Achtergrond

Met een niet-goed-geld-terug- garantie (zie voorwaarden) gaan wij de uitdaging aan om je klachten te verminderen en uw kwaliteit van leven te verbeteren. 

Aanhoudende of terugkerende klachten tijdens jouw dagelijks leven of sport komen vaak door een verminderde belastbaarheid en een verandering in jouw kwaliteit van bewegen. 

Wanneer klachten aanhouden of terugkomen, is vaak het fundament van jouw spieren en pezen niet meer optimaal. Wanneer het fundament niet optimaal is, ben je minder belastbaar. Neemt de belasting toe in jouw dagelijkse leven of door sport, dan neemt de kans op blessure ook toe. 

Het fundament van jouw lichaam heeft te maken met de fysieke gesteldheid, maar ook met jouw mentale fitheid. 

Je ontvangt naast fysieke trainen ook mentale training.

Training

Mentale training: 

Een verandering van patronen doorbreekt u door kennis op te doen die uw klachten verklaren. Door specifieke educatie, die betrekking heeft tot jouw klacht, willen wij alle mogelijke fabels die u heeft over jouw klachten vervangen voor feiten. 

Mensen die aanhoudende of terugkerende klachten ervaren hebben vaak veel vragen, maar weinig antwoorden. Tijdens de intake proberen wij zo goed mogelijk in kaart te brengen welke vragen dit zijn en geven hier later antwoord op. 

Fysieke training. 

Onder begeleiding train je 10 weken lang om gericht jouw belastbaarheid te trainen richting de besproken doelen tijdens de intake. Wij maken een plan van aanpak om u in 10 weken steeds meer uit te dagen naar een persoon die robuuster en fitter is. 

Tijdens de opbouw volgen wij een control- chaos continuüm.

Control-chaos continuüm model

Is een raamwerk voor opbouwen na of tijdens een blessure.  Het is een gefaseerde opbouw die uitgaat van een aantal fases en specificiteit van oefeningen. Dit raamwerk zorgt voor structuur en doelmatigheid.

Fase 1: "Veel controle"

Tijdens deze fase worden oefeningen gedaan waar jij veel controle over heeft. Centraal tijdens deze fase staat vertrouwen herwinnen in het lichaam met laag intensieve oefenvormen op jouw lichaam. 

Je leert om jouw lijf weer functioneel te gebruiken ondanks uw klachten en laten je ervaren dat je meer kunt dan je misschien denkt.

Fase 2: "Matige controle"

De doelstellingen tijdens deze fase zijn het uit kunnen voeren van multi directionele bewegingen. Er is iets minder controle tijdens de oefeningen dan de vorige fase, wat het complexer en uitdagender maakt.

Fase 3: "Matige Chaos"

 

Minder beperkingen tijdens de oefenvormen en meer onverwachtse bewegingen. Deze fase is essentieel om het lichaam zo robuust mogelijk te maken.

Het concept

1. De intake

Tijdens de intake bepalen beoordelen wij jouw casus en verrichten lichamelijk onderzoek om jouw kracht, mobiliteit en coördinatie goed in kaart te brengen. Aan de hand van je klachten en onderzoek stellen wij samen doelen op die je naar het traject wil behalen.

2. Individueel trainen

Na de intake nemen wij een week de tijd om een plan van aanpak te schrijven. Met dit plan ga je samen met de fysiotherapeut aan de slag. De trainingsopbouw heeft een veilige opbouw. Naast hulp met de trainingen kun je van ons ook voedingsadviezen verwachten.

3. Mijn Sportpaspoort

Voor goede medische begeleiding en preventie van overbelastingsklachten krijg je toegang tot de applicatie Mijn Sportpaspoort.
Hiermee kan je bijhouden hoe zwaar je de training hebt ervaren.
Wij kunnen met deze app de trainingen goed bijsturen.

4. De evaluatie

Bij de eindevaluatie bekijken en testen wij samen met jou of de gestelde doelen zijn behaald. Zijn deze doelen niet of gedeeltelijk behaald, dan krijg je van ons flinke korting tot wel 30%.


Waar moeten de doelen aan voldoen?

Specifiek

Een specifieke omschrijving van jouw doel is gewenst. Dit draagt enorm bij aan het opstellen van uw trainingsprogramma.

Realistisch

De doelen moeten behaald kunnen worden in een relatief korte periode van trainen.

Meetbaar

Wanneer er doelen zijn die niet gemeten kunnen worden door lichamelijk onderzoek, testen of vragenlijsten, kunnen wij deze ook niet evalueren. Objectiviteit is gewenst.

Investering

Medisch Personal Training Pakket

Betaalbaar en effectief
35 22.50 / per 30-45 min
  • Minimaal 10 weken trainen
  • 2 trainingen per week.
  • Toegang tot Mijn Sportpaspoort
  • Voedingsadvies en hulp bij gewichtcontrole
  • Evaluaties, inclusief vervolgadvies

Aanmelden

Contact trainingsgroep

0318-79 44 44